Uşak Belediyesi kentin değerlerine sahip çıkmak adına çalışmalarına devam ediyor.

Daha önce Uşak halıları için başlanan çalışmaların ardından şimdi de kentin öz değeri olan ve dillere destan hale gelen Uşak tarhanası için proje hazırlığına başladı. Yeni proje ile kentte tarhananın standartı oluşturulacak. Evlerde standart hale gelen tarhana bu yöntem ile markalaşma yönünde hızla ilerleyecek. Diğer yandan ticari anlamda değeri artacak tarhana evlere ekonomik katkı sağlayacak.

Konu hakkında açıklama yapan Belediye Başkanı Nurullah Cahan tarhana konusunda titiz bir çalışma içinde olacaklarına işaret etti. Türkiye?de tarhana denilince akla ilk gelen kentin Uşak olduğunu hatırlatan Cahan, " İlimizin güzellikleri maalesef bugüne kadar hak ettiği yerde olmamış. Bu durumu tersine çevirmek adına radikal çalışmalarımız söz konusudur. Halı ile ilgili başlatacağımız kampanyanın ardından tarhananın da hak ettiği yerde olması için planlama gerçekleştireceğiz? dedi. Yapılacak çalışmaların her anlamda kente kazanım olarak geri döneceğine dikkat çeken Cahan, yiyecekleri ile anılan illerin arasında Uşak?ın da tarhana ile anılacağının altını çizdi. Marka kent Uşak hedefinde marka ürünlerin olmasının gerekli olduğunu aktaran Cahan, " İlimizin her anlamı ile marka olması ve yaşanabilir kentler arasında olması en büyük hedefimiz. Marka kent konusunda ilimizin değerlerinin ön plana çıkması gerekmektedir. Tıpkı Adana denilince akla kebap, Gaziantep denilince akla baklava geldiği gibi tarhana denilince de akla hemen Uşak gelecek. İlimizin keşfedilememiş değeri bu düşünce ile vitrine çıkacak? ifadesini kullandı.

Tarhana da hak ettiği yerde olacak

Uşak tarhanasının  hak ettiği noktalara gelmesinin kendileri için çok önemli olduğunu ifade eden Belediye Başkanı Nurullah Cahan, " İlimizde son zamanlarda değerlerimiz ile ilgili düşünceleri almakta ve bunun için bir yol haritası çizmekteyiz. Kentimize has olan bütün donelerin hak ettiği noktalarda olması önceliklerimizin arasında yerini almaktadır. Konu ile ilgili çok kapsamlı bir projelendirme aşamasındayız. Öncelikle başladığımız Uşak halılarının hak ettiği yerlerde olması çalışmasının ardından şimdi de tarhanamız için gerekli alt yapı çalışmalarına başladık. Tarhanamızın tadı dillere destan olmakla birlikte ilimize has yapılışı ile birlikte hastalıklara şifa verdiği de aşikardır. Her ne kadar Türkiye?nin çeşitli yerlerinde tarhana yapılsa da ilimize gelen herkes tarhanamızın farkını anlamaktadır. Farklı illerden gelen yurttaşlarımız tarhanamızı kente geldiğinde alacaklarının arasında baş sıralara koymaktadır. Kendine özel formülü ile evlerimizde üretilen tarhanımıza bizim kayıtsız kalmamız söz konusu olamazdı. Marka kent Uşak hedefinde markalaşacak değerlere gereksinim söz konusudur. Tarhanamız da bunlardan birisidir. Biz artık tarhanamızın sadece evlerimizde kendimize yaptığımız bir yiyecek olmaktan çıkaracağız. Markalaştırmak için standart oluşturacağız. Standart ile evlerimizde artık ekonomik katkı sağlayacak bir ürün yetişmiş olacak. Bu sayede hem ailelerimize maddi katkı sağlayacağız, hem de tarhananın daha çok yayılmasına vesile olacağız. Artık Türkiye?nin neresine gidersek gidelim Uşak denildiğinde herkes tarhana diyecek? dedi.